De aproape o lună stăm în casă. Toată planeta este acasă și caută să facă ceva cu timpul pe care l-a primit. Orice ar putea concura zilele acestea cu plictiseala este binevenit. De la sfaturi online de frizerie, de gătit, de învățat o limbă străină. După aproape o lună în casă poți recunoaște că te plictisești altfel acum față de cum te plictiseai acum 2 luni. Dacă înainte plictiseala venea și în urma oboselii sau stresului, acum te plictisești din odihnă. Acum poți asculta atent ce îți place și ce nu îți place, pe cine îți place și chiar pe cine nu îți place, și ești mult mai calm în formarea unei opinii.
Acum sunt sigură că este momentul oportun pentru branduri să vorbească, să se vadă și să intre în viața consumatorului. Acum creația este la fiecare colț al internetului, de la Tik Tok, la Instagram, Facebook, Youtube, chiar și Pinterest. Contul meu de Pinterest, de exemplu a crescut uluitor în ultimele 3 săptămâni. Toată lumea se joacă din nou și ca să te joci îți trebuie imaginație multă. Parcă suntem tot mapamondul în crearea unei noi lumi și fiecare pune umărul în felul lui.
Cum pot brandurile să comunice în această perioadă cu clienții lor? Online și nu numai. Online poți vorbi cu consumatorii despre tot ce te apasă pe tine ca brand. Ce le place, ce nu le place, ce își doresc de la produsul tău și cum poți fi tu mai bun pentru ei. Trebuie doar să vorbești cu ei și să asculți. Acum au timp de tine și simt nevoia să fie ascultați. Îi poți învăța cum să îți folosească produsul corect, îi poți învăța lucruri care nu au legătură cu afacerea ta. În acest mod creați o legătură. Nu uitați că ,,împreună,, este cel mai folosit cuvânt al momentului.
În perioada acesta în care cei patru pereți reprezintă lumea întreagă pentru toată Europa, brandurile trebuie sa dea iama în influenceri, în oamenii de nișă și în toate ideile care aduc zâmbete. Dacă ești producător de cafea sau vinzi cafea, poți face sesiuni online cu diverse teme: cum prepari o cafea bună la ibric, la diverse tipuri de espressor sau povești despre cafea. Cerul e limita ca să zic așa. Poți apela la câțiva barista să vină cu ceva nou în prepararea cafelei. Dacă mă gândesc mai bine poți cere poze cu locurile unde își beau consumatorii tăi cafeaua în această perioadă.
Vinzi vacanțe atunci când în lume nu este pandemie? Nu te descuraja că acum lumea călătorește doar în jurul patului cu escală pe canapea. După ce vom ieși din această excursie nedorită, ne vom face bagajele și nu o să mai vrem să auzim de casă. Dar îi poți provoca pe #instatraveler-și să își facă planuri pe baza unor țeluri. Aduci puțin psihologia în strategia ta. Gândirea pozitivă spune că trebuie să vizualizezi și să scrii cum îți vezi viitorul. Să aloci sentimente acelei imaginii pe care ti-o creezi. Este o strategie grea, dar frumoasă. Ascultând dorințele călătorului acum când și le dorește cel mai mult, vei ști ce și cum să îi oferi când va fi ca un taur în fața ofertelor. Sigur îl vei face fericit.
Eu am multe idei pentru multe categorii de produse. Ideile mele nu stau închise în excel și nu merg pe principiul mult, ieftin și bun. Dacă visezi la faimă și să fii pe buzele tuturor trebuie să ieși din scoică. Nu poți merge la nesfârșit pe același drum care după cum ai văzut are mereu aceleași rezultate. Altceva aduce alte rezultate. Inovativul, noul sau pur și simplu influencer-ul potrivit. Sau poate un nou ambalaj, o nouă culoare, o nouă abordare a site-ului.
Dă-mi de știre dacă ai nevoie de o idee în această perioadă dificilă. Poate te pot ajuta. Pe tine nu te costă nimic în afară de povestea ta. Am prea multe idei scrise și simt nevoia să le dau cui are nevoie să se facă văzut în piața asta mare.
Just write me maybe 🙂 luciana@justgreatideas.ro